Monday, August 22, 2011

Kasih Ibu Ayah dan Kasih Anak-anak

Sekiranya anda ada ibu ayah yang masih dalam lingkungan umur bawah
50an...why not amikkan insuran untuk parents anda

Ayah Cik Mi jatuh sakit. Kena serangan jantung tiba-tiba. All this
while pakcik ni memang sihat walafiat. Alhamdulillah. Alih2...bila
dah kena serangan jantung, masuk spital...waktu tula doktor
cek ada sakit buah pinggang la pulak. Kena p dialisis plak tetiap
bulan....

Cik Mi da pening kepala...

Adik-beradik semua dekat KL, tapi mak ayah dia kat Seremban. Warded
pun kat Seremban. Sekarang emak Cik Mi yang uzur terpaksa jaga.
Nurse kat Seremban siap perli mak Cik Mi

"Kasikla yang sihat sikit menjaga makcik oii.."

Amboi...amboi...sedap betul pompuan cilahat tu perli makcik tua tu.
Aku tau, sebagai anak aku faham susah sangat untuk anak2 bekerja
makan gaji ni nak balik jenguk mak ayah. Jenguk dah susah...apatah
lagi nak duk menjaga kat spital.

Bukan semua majikan tau nilai mak ayah. Kalau dorang tau pun...berapa
lama sangat dorang nak kasi pelepasan pada staffs dorang?? Aku masih
ingat macammana merah padam muka Cik Mi bila boss paria tu kata..

"Aaa..ayah ko sakit? Dah nak mati dah? Berapa harta dia tinggal
kat ko kalau dia mati?"

Itu bukan ke pu#!m@k namanya. Mungkin bapak dia dulu buat hal..
tinggalkan mak dia jadi balu. Pastu dia terpaksa korek longkang nak
cari sesuap nasi. That's why....oooo no wonderla...

Aku tak mampu nak tolong Cik Mi. Aku tau dia susah hati gila. Sikit2
dia tepon adik dia...mintak tolong tengok ayah dorang. Semalam petang
pun dia bergegas dari KL <---> Seremban. Maaf Cik Mi...aku tolong
doa je ye...

Hopefully...
benda macam ni tak jadi pada aku. Moga mak sentiasa sihat walafiat
selamanya. I love you mak!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tetiber syahdu....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.