Thursday, August 4, 2011

Kipas Industri yang Mampu Menerbangkan Manusia

Perasaan 'hilang rasa untuk bekerja lagi kat company yang aku tengah kerja sekarang'
adalah satu perasan yang orang tua-tua zaman aku kata 'makan dalam'.

Nak berhenti tak boleh sebab....

kereta banyak tahun lagi nak habis...

rumah yang tak sebesar mana tapi disebabkan BLR macam nafas kucing...turun naik turun naik tak menentu
menyebabkan tahun bayaran tambah bertahun-tahun...

nak bagi mak ayah lagi. Anak apa kalau tak ingat mak ayah kan?

Tapi nak terus bertahan duduk buat kerja dengan hati yang penuh haruman bunga dan ketulusan hati bukanlah satu perkara enteng kamu tau!

Kalau boleh dimakan meja ni...dah lama batal puasa.
..........Kalau boleh dibakar kertas-kertas atas meja ni, dah lama kasik kat jiran aku untuk bakar waktu dia nak 'semayang tuan ala' dia.
.....................Kalau lah boleh ditumbuk-tumbuk muka boss yang asik nak pilih kasih kat kaki2 kipas...pergh...sedap betul. Confirm da lama gigi boss yang memang tak hensem tu da berlubang tang tengah-tengah tu.
................................Dan andainya boleh dikipas ngan kipas industri (yang jenis leh terbangkan orang tu) si kaki2 kipas tu....dah lama aku kuarkan simpanan KWSP untuk beli kipas industri tu. Biar melayang terus.

Tapi kata orang...

Kerja ni REZEKI yang Allah dah kasi pada kita. Bila kita bagi hadiah kat orang,
alih2 orang tu buat muka taik bila tengok hadiah tu...apa perasaan kita ??
.
.
.
.
.
.
Jadi aku memotivasikan diri aku dengan cerita diatas yang aku reka sendiri
Sekurang2nya dengan karangan pendek itu


Aku masih dimeja opisku ini



Syukur ya Tuhan

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.